Лекция № 1 за народното творчество

авторски спектакъл на Камен Донев

140

минути

Loading..

УЧАСТВАТ

Loading...

ПОСТАНОВЪЧЕН ЕКИП

Сценография
Ралица Русева
Костюми
Паша Нешкова
Музика
Камен Донев, Кирил Добрев
Хореография
Ивайло Иванов
Аранжименти
Дани Милев
Консултанти по фолклор
проф. д-р Димитрина Кауфман, акад. Николай Кауфман, Цвети Радева
Специалисти по акомпанимента
Дани Милев – китари, вокал; Теодосий Спасов – кавал, тромпет; Иво Папазов-Ибряма – кларинет; Стоян Янкулов – ударни инструметни; Антони Дончев – авторска композиция по либретото “Роднини”; Михаил Шишков-син – бас, клавир, педъл-стийл китара; Михаил Йосифов – тромпет; Димитър Тодоров – гайда; Илия Илиев – акордеон; Виолета Петкова – гъдулка; Любомир Желев – кавал; Костадин Генчев – кавал; Костадин Атанасов – кларинет; Формация Ева квартет – вокали
Фотограф
Стефан Ненков - 3inSpirit
Абстракцион
Чавдар Гюзелев

ОПИСАНИЕ

Авторски спектакъл на Камен Донев

Спектакъл с песни, танци, импровизации и примери от живота

Народното творчество е творчество, което се създава от народа. Толкоз. То се ражда основно по селата, т.е. извън града. Но и това, което се ражда в града, пак може да се каже, че е народно творчество, защото хората в града обикновено са от селата.

Това се вижда най-добре през почивните дни, когато те отиват в селата, а хората от селата в събота и неделя посещават града, за да продават това, което отглеждат в самите села, и да си закупят от града онова, което съответно в селата липсва. Така нареченият народен творец заучава, помни, изпълнява, но също така той трябва да интерпретира, фантазира и дообогатява основно с любов и от все сърце да предава на своите наследници дообогатеното.

Важното обаче е, че в народното творчество никой не иска да развали направеното, а обратното – да го направи по-хубаво. Просто като боб.

Темата, с която ще се занимаем, е: преоткриването на народното творчество и широкото му прилагане в ежедневието за подобряване здравето, работоспособността, общуването и почивката на хората. Народните песни и танци могат да помогнат за справянето с житейските несгоди, стреса, самотата, скуката, проблеми с двигателно-опорния апарат, умората, негативните емоции, общуването. Както и да се приложи в целия диапазон на работната седмица, двата почивни дни и отделеното време в личен план.

Спектакълът не е подходящ за лица под 14 години.

От премиерата, която се състоя на 16 октомври 2007 година, до днес спектакълът е изигран 500 пъти. Любими реплики от представлението се разнасят от уста на уста из цяла България и извън пределите й… като народно творчество. Камен Донев взриви от смях десетки български градове. Той е единственият изпълнител, препълнил Зала 1 на НДК (зала, която разполага с 4000 седящи места) цели 16 пъти, при това с едно и също заглавие. От смях се превиваха и сънародници, и чужденци в Москва, Санкт Петербург (II Mеждународен фестивал „Балканско театрално пространство”), Берлин, Люксембург, Виена и Брюксел. От престижния Международен театрален фестивал „Золотой Витязь” в Москва актьорът се завърна с бронзова статуетка. Моноспектакълът получи признание и на всички театрални фестивали в страната.

От премиерата, която се състоя на 16 октомври 2007 година до днес, най-голямото признание за спектакъла са неговите 330 000 зрители – постижение, с което нито един български спектакъл в историята на театъра не може да се похвали.

Награди на спектакъла

Комедиен хит на сезона 2008 – награда на публиката за авторския спектакъл на Камен Донев „Възгледите на един учител за народното творчество”

Международен фестивал „Друмеви театрални празници”, Шумен 2008 – награда за мъжка роля

Международен театрален фестивал BGMOT 2008, Габрово – награда за мъжка роля

Национален фестивал на малките театрални форми Враца 2008 – трета награда за мъжка роля и награда за най-музикален и пеещ актьор

„Балкански театрални европортрети”, Благоевград 2008 – награда за мъжка роля и награда на публиката

Международен театрален фестивал „Золотой Витязь”, Москва – бронзов „Витяз”

Награда „Любимец 13”, Димитровград, 2009 г.

Награда „Ледената маска” от Русенски театър „Сава Огнянов” за постановка на 2009 г.